2013/07/05

Valtozasok

Azon kaptam magam, hogy alig-alig nezek mar ra magyar hirportalra. A vizum elott naponta neztem. Mar nem aktualis. Havonta egyszer ranezek, az tobb mint eleg. Viszont elkezdtem nezni a Nyugat-Ausztral hireket.
A motorozas jol halad, vizsga majd csak szabi utan, mert mire az oktato szolt, hogy jelentkezzek mar be, nem volt idopont augusztus elott, akkor meg ugye nem leszek itt.
Az ingatlankinalatot mar nem ugy nezem, hogy 'egyszer majd talan', hanem tudatosan figyelemmel kiserem az arakat, es lehetoleg a betoresi es egyeb statisztikakat is nezem keruletre vetitve. Alig lattam valamit Perthbol, korul kell majd jol nezni, hogy mi tetszik, hol vannak uj epitkezesek, ne legyen tul messze bevasarlokozponttol stb. Persze meg mindig 4-5 evben gondolkodom. Itt erdekes modon viszonylag olcson ki lehet jonni, ha az ember telket vesz, es arra epittet. Valoszinuleg nekem is ez lesz a megoldas, jo sok kutatomunkat igenyel majd. Ha meglesz a motor, akkor viszont ossze lehet kotni a kellemest a hasznossal, es felfedezni a rejtett szepsegeket. :)
Meloban nincs sok valtozas. Pillanatnyilag sok kreativ munka folyik, folyamatosan kell uj desszertekkel, vagy azok reszeivel eloallnom. A csokolade desszert 100%-ban az en munkam, es otletem, a fonokom csak a finomitasokban segitett konstruktiv kritikaval. Most egy mandarin desszert kerul fel a menure, ami nem az en kitalalmanyom, de azert tettem hozza en is. Ez kb ugy tortenik, hogy a fonokom kitalalja, hogy mi legyen a fo iz, azt milyen formaban akarja, es egy ket otletet ad. Nekem ebbol el kell kezdenem a megvalositast. Vagy talalok receptet a neten, vagy nem. Ha nem, akkor meg kell alkotnom. Ha nem sikerul elsore, akkor valtoztatok rajta, es masodszorra mar jobb lesz. Sokszor csak a harmadik probalkozasra jon ugy ossze, hogy a fonokom elegedett. Persze ezek a probalkozasok csak kis mennyisegekkel mennek, ami nagyon megneheziti a dolgot. Most peldaul a fonokom kitalalta, hogy mandarinos habcsokot akar. Ez szep es jo, de eltalalni, hogy mennyi mandarinhejjat reszeljek es levet nyomjak bele, hogy az finom legyen, erezheto, de nem tul dominans, ne valtoztasson sokat a habcsok szinen stb nem konnyu. Amikor bemutatjuk ezeket az uj desszerteket a felszolgaloknak, most mar en is ott vagyok, es elmondom, hogy mi hogy keszul, valaszolok a kerdesekre. Fontos tudni, hogy vannak-e benne allergenek (mogyoro, dio, mandula stb), terhesek szamara ajanlott-e (nyers tojassal vagy alkohollal keszult dolgok nem), vegetarianusok szamara ajanlhato-e (a zselatinos dolgok nem), glutenmentes-e vagy nem. Az ilyen bemutatokra talalok egy adagot, azzal megyunk, megnezhetik, megkostolhatjak.
Kaptam egy uj inast. Panaszkodtam a regire, hat most visszasirom. Az egy dolog, hogy ez a scrc tele van piercinggel, mert hat az o dolga (bar meloban nem szabadna), de az hogy azok jol mutatnak-e, es a helyukon vannak-e, az fontosabb neki, mint a munka. Elso heten beteget jelentett a 2 legfontosabb napon. Masodik heten egyszer elkesett, egyszer meg nem jott be, mert azt hitte, szabadnapos. Mit ad isten, ez lett volna a kovetkezo nagyon fontos nap a betanitasaban.  Az en beosztasommal jatszani kellett, mert nem lehetett egyedul hagyni szombat estere, azt nekem kellett csinalnom. Helyette megkaptam a csutortokot szabadnapnak. Penteken persze mindenki azzal fogad, hogy milyen bakikat csinalt a srac. Most szerdan mindketten dolgoztunk, egy utolso trening mielott egyedul hagyjuk  szombatra. En alltam mellette es neztem mit csinal, adtam neki tanacsokat. Meg parszor mondtam neki, hogy csinalja ujra. Nem szeret erte, mikor azt mondom neki mikor o mar ugy erzi, hogy 'na, vegre egy asztal kesz van', hogy fagyi megy a kukaba, ujra. Meg, hogy 'ez nem egy kocsma, ahova barmi jo, csinald ujra'. En figyelmeztettem, hogy nem konnyu velem dolgozni. :) 
A vendegeink zome uzletember. Az etterem draga. Egy desszertert 16-17 dollart kerunk el, es 5-6 falatnyi edesseget kapnak a vendegek. Viszont az minosegi. A talalas is. Ausztaliaban nincsen Michelin csillag, itt sef sapkak vannak. 3 a maximum, amit kapni lehet. Mivel mi ujak vagyunk, meg nem voltunk ertekelve (minden ev szeptemberben itelik oda), de legalabb 1, talan ketto sapkat var a kisfonokom.
Es ime a mandarinos csoda, ahogy a vendegeink ele kerul majd. A kez nem resze az etelnek. :)
Eddig nem sokan jelentkeztetek, hogy szeretnetek talalkozni augusztusban. Meg belefer par fo. Tamas, teged mindenkeppen megkereslek, egy kave bele kell ferjen. SzI, teged is szeretnelek latni. :)

1 megjegyzés:

Grafifruska írta...

Semmi olyan hírről nem maradsz le, ami fontos lenne, itt olyanok nem történnek. Úgyhogy örülj neki, hogy már nem érdekel :)