2014/01/11

Eloleptetes

Ez mar regi sztori. Mar az elozo bejegyzes elott tortent. Azert leirom.
2013 januarjaban volt egy beszelgetesem a fonokommel, ahol tobbek kozott fizetesemelest kertem. A tobbekre hatarozott nem volt a valasz, a fizetesemelesre az, hogy meglatja mit tehet. A kesobbiekben ez hatarozott igeretre modosult. Teltek multak a hetek, majusban jott a fonokom azzal, hogy visszautasitottak a rendkivuli fizetesemelesi kerelmet, mert majd juliusban teljesitmeny-ertekeles es az alapjan augusztusban lehet fizetest emelni. A julius termeszetesen teljesitmeny-ertekelesnelkul ert veget. Augusztus 3-an, a szabim elotti utolso munkanapomon emlekeztettem a fonokom, hogy ugye ez mar az irodistak szerint is fizetesemelsi honap. "Persze, persze, nem felejtettem el." - volt a valasz.
Magyarorszagon minden fizetesnapon tobbszor nezegettem a banszamlam, turelmetlenul varva, milyen osszeg jelenik meg a szamlamon. Mindig ugyanaz. Csalodott es merges voltam. Egy baratom es munkatarsam idokozben irta, hogy a tulaj kirugta a nagyfonokot. En ennek orultem, mert szerintem tobbet artott a ficko, mint hasznalt es boven ideje volt megszabadulni tole.
Visszajottem Ausztraliaba, ujra munkaba alltam. A fonok elmondta parszor, emnnyire hianyoztam, es hogy mennyire nagyra ertekelik a munkam. Persze, jol esett, de hat vatikani valutaval tele a padlas, nekem dollarok kellenek a bankszamlamra. Ahogy visszaertem az orszagba, elkezdtem masik munkat keresni. Ugy voltam vele, en vartam eleget, odatettem magam, dolgoztam kemenyen, ok viszont nem teljesitenek, szoval ennyi. Az egyik cegtol, ahova jelentkeztem, 2 napon belul hivtak, hogy menjek interjura. Ez nagyon gyors, orultem, mint majom a farkanak. A ceg a kaszino, ami az jelenti, hogy jol megy, jol fizet es az osszes tulorat fizetik, ha tobbet kell dolgozni, de igyekszenek nem tobbet dolgoztatni, mint 40 ora, plusz egyeb juttatasok. Fonyeremeny. Kicsit kergettuk egymast, mert nekem nem nagyon volt tererom az epuletben, ahol dolgoztam. Azert sikerult elerni egymast es egyeztettem egy inteju idopontot. Remek. :)
Meg aznap este elkapott a fonokom, hogy nem tudja, hiszek-e meg neki, de rajta van a  fizetes-emelesen, es kulon beszelt rolam az uj menedzsmenttel, de hat azok most atnezik az osszes papirt, es mar egy hete kesnak a dontessel, de tuti, hogy fogok kapni valamit. Erre en csak azt tudtam mondani a fonokomnek, hogy en mar keresek mast, es ha meglesz az emeles mielott talalok masik melot, akkor jo, ha nem, akkor meg viszlat. Ez volt pentek este. Hetfo reggel ballagok meloba, fonokom kint all az utcan, ramnez, majd vissza a telefonjara. Ahogy kozelebb ertem, odahivott magahoz, es kozolte a jo hirt, miszerint megkaptam az emelest, kovetkezo hettol ervenyes. Tobbet kaptam, mint amirol januarban beszeltunk, de azota tobbet is tettem le az asztalra, ugyhogy nem voltam nagyon meghatodva. Remeltem, hogy ennyi lesz, sokkal kevesebbert nem maradtam volna. Ez az emeles 2 pozicionyi ugrast is jelentett a szamarletran. Hivatalosan is azt a poziciot toltom be, mint amit addig nem hivatalosan.
Azert az interjura elmentem. Majd ket napra ra visszavontam a jelentkezesem. Sokat nyuglodtem rajta, de a szavamat adtam, hogy maradok, es igy volt a legtisztabb.
Szoval minden szep es jo. Kiveve a keseru szajizt. Kozel 3 evet dolgoztam a cegnek ugyanazert a fizetesert. 8 honapon keresztul igergettek emelest, amit csak akkor valtottak be, mikor mar nem huzhattak tovabb az idot. Nem tervezek sokaig maradni. 
Marcius kozepetol ujra allast keresek majd. 
Kozben volt meg par valtozas a cegnel, ami szinten nem tetszik es tovabb allasra osztokel.
Huuu, ez igy, visszaolvasva, nagyon negativan hangzik. Pedig nem feltetlenul minden negativ. Ideje valtani. En hajlamos vagyok elkenyelmesedni egy biztos megelhetest nyujto meloban, szoval az, hogy olyan korulmenyeket teremtettek, amiben nem erzem jol magam, vegso soron az en malmomra hajtja a vizet. Gondolkodtam, azon, hogy valami irodai melot kellene keresni, mert fizikailag azert eleg megterhelo a konyha, de lebeszeltek rola, mert WA gazdasaga lefele megy, sok elbocsatas varhato. Csak a helyi kormany az irodistai 40%-at kuldi el. Nem tul bolcs most irodai melora palyazni, viszont egy gazdasagi valsagtol meg nem tanulnak meg a polgarok fozni. :)

Nincsenek megjegyzések: