2008/08/14

az elmúlt jó egy hónapról

Nem is tudom, hol kezdjem. Július elején akartam beadni a vízumkérelmemet. Ehhez kellettek különböző kivonatok. Be is mentem a bankfiókba június 25-e körül, hogy állítsák be, hogy én június 30-val kapjak kivonatot. Július elején várom a kivonatokat (több devizanemben vannak pénzeim). A forint kivonat megjön, a többi nem. Sebaj, azt biztos később postázzák. Pár nap után kértem kivonatot. Erre közlik, hogy nekem nincs kivonatom, ugyanis éves periódusra van állítva. De hát nekem kell. Most! Nagy nehezen elértem, hogy beállítsák, hogy aznap este legyártsa a rendszer a kivonatot. (Csak a rendszer által előre legyártott kivonatról tudnak eredetivel megegyező másolatot adni.) Ekkor már július 18-a volt. Nesze neked időben leadás. Ahogy megkaptam a kivonatom, mentem is vele az ügynökséghez. Számolgatták, rendben találták a többi papírommal együtt. Másnap hívtak, hogy a követség hiányol 600.000 Ft-ot. Telefon a bátyámnak, hogy a közös bankszámlánk kivonatát küldesse el Svédországból. (A tesóm épp nem Svédországban tartózkodott.) Ok, kb. egy hét, és itt a kivonat. Két hét után még híre-hamva sincs. És azóta sem. Biztos vagyok benne, hogy elfelejtették feladni. Nem a bank, az ismerős, ahova a levél érkezett a bankból. Egyetlen lehetőségem maradt. Megkértem egy igen jó barátomat, adjon pénzt, és támogató levelet, sőt bankszámla kivonatokat. (Ez úton is ezer köszönet neki.) A bankokhoz meg rohangáltam egyenlegigazolásokért. Ezeket pótlólag beadtuk a követségre augusztus 12-én. Most várok. Ha minden rendben 2 évre kapok majd vízumot. A nagykövetség ugyanis 1 félév befizetett sulira, 13 havi 1000 dollárra és a második félévet fedező összegre megadja 2 évre a vízumot. A teljes képzésnél rövidebb időre viszont nem adnak semmit. Legalábbis ez az infóm. Ehhez hiányzott nekem kb. 4300 dollárom.
Nem kevés ősz hajszállal lettem gazdagabb.
Árajánlatot kértem repülőjegyre, most várom, hogy mit tudnak ajánlani. Míg vízum nincs, nem veszem meg, de jó lenne lefoglalni már.
Tegnapelőtt felmondtam. A főnököm nagyon megértően állt a dologhoz. Sajnálja, hogy megyek, de megérti az indokaimat. Jól esett a megértése. Az elmúlt fél év alatt egész jól összeszoktunk. Rengeteg energiát fektetett a betanításomba, nem könnyű szívvel döntöttem az elmenetel mellett.
Szorítsatok nekem, hogy most már minden rendben legyen!

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szoritunk, es nemsokara minden rendben lesz. Nemsokara talalkozunk Melbourne-ben :-).

bogdanovits írta...

most már sikerülni fog a dolog. Ha valaki, akkor te igazán "megdolgoztál" ezért a vízumért. várunk
András és Ildi

Névtelen írta...

Hajrá, hajrá!
Egyébként bankszámlakivonatot itt sem egyszerű kérni, nekünk is legalább 1 hónapba telt, mire a vonatkozó bankszámlakivonatokat be tudtuk kérni a Westpac-től (postán ugye feladták, amit soha nem kaptunk meg, és értetlenül álltal az előtt a kérés előtt, hogy a visszamenő 3 hónap tranzakcióit tartalmazza...). Hiába, vannak dolgok, amik teljesen ugyanúgy működnek szerte a világon és bizony Ausztráliába is elkél a türelem...

Jó utat,
Krisztina

András írta...

Hali Encók!

Repülőjegyben nekünk a Triplanettel vannak nagyon jó tapasztalataink. Megkeresték a legolcsóbbat, és ha nem fix napot adsz meg, még jobb ajánlatokat adnak majd. Meg sokszor olcsóbb a repülőjegy, ha oda-vissza megrendeled (!), mintha egy irányba vennéd csak. (www.triplanet.hu), és a Széna térnél, a Hattyúházban van az irodájuk.

Melboure-ben (meg augusztus végén a Városligatben találkozunk)
András