2010/02/06

IELTS

Ma volt a nagy nap!
Az esélytelenek nyugalmával mentem. Kiválasztottam ugye ezt a napot már októberben, hiszen iskolaszünet után van, a munkahelyem is bezárt pár hétre, így viszonylag nyugodtan tanulhattam rá. Úgy terveztem, hogy majd tanárral készülök, de a december 25-én közzétett változások után úgy döntöttem, hogy egy 6-oshoz elég kell legyen, ha magam készülök. 3 tesztkönyvet csináltam végig plusz egy könyvet olvastam el. Nem tanultam halálra magam, de azért készültem rendesen.
Az itthoni tesztek viszont siralmas eredményt hoztak. A listening ugyan mindig kijött 6-os körülire, a reading, ami elvileg a legerősebb skillem viszont csak 4-es, 5-ös lett mindig. Teljesen beparáztam, és fel is adtam a dolgot. Amikor elkezdték pedzegetni, hogy a szakács szakmát leveszik a MODL-ról és mégis csak 7-es kell mindenből, akkor teljesen összetörtem. Hiába bíztatgattak, hogy de, de menni fog, jól esett ugyan, de nem hittem. Belenyugodtam abba, hogy nincs mese, tanár kell, és újabb vizsgára bejelentkezni.
Readingen van két feladattípus, ami mumus nekem. Az egyik, mikor az író véleményét kell kihámozni az igaz, hamis, nincs utalás típusú válaszokkal, a másik a bekezdéshez cím párosítása. Ez utóbbi szerencsére ma nem volt a vizsgán.
Na és akkor most már tényleg a vizsgáról. :)
267 vizsgázó jelentkezett be, ha jól számoltam (összesen 6-an voltunk fehérek). Nem mindenki jött el. Az egész jól meg volt szervezve, flottul zajlott. Egy tornateremben voltak felállítva a műanyag asztalok székekkel. Mindenkinek külön. Az asztalon egy cetli a fényképünkkel, nevünkkel stb. Mindenkit egy segítő kísért az asztalához. Tökéletes volt a hangosítás, legalább 10 hangszóróból szólt a szöveg, mindenhol nagyon jól lehetett hallani. Nem is jelentkezett senki, hogy hangosabb legyen, vagy bármi egyéb baja volna.
A következő pár sor nagyon szerénytelen lesz, a eredmény kézhezvétele után, lehet meg is bánom.
A listening alatt végig tudtam koncentrálni. Nem volt nehéz a szöveg, és a tesztlap sem. Semmi extra akcentus nem volt szerencsére. Úgy gondolom, talán 5 olyan válaszom lehet, ami nem jó, annak is egy része a helyesírás miatt.
Readingen elés sok olyan feladat volt, ahol a szövegből kellett kikeresni szavakat-kifejezéseket és azokat beírni egy összefoglalóba. Itt ugye a helyesírás nem lehet gond, hiszen csak másolni kell, és ha nyelvtanilag nem illik oda a kiválasztott rész, akkor az nem jó. Nem olvastam el a szövegeket. Arra koncentráltam csak és kizárólag, hogy a kérdésekre válaszoljak. Persze átfutni át kellett a őket, de nem minden egyes szót olvastam végig mindegyikből. Egy olyan kérdés volt, amit nem értettem, ott tippeltem a válaszokból, 25% esélyem van, hogy jót írtam be. A szövegeket és a kérdéseket is könnyűnek találtam, szintén kb 5 pontot veszthettem érzésem szerint. Jó negyed órával az adott idő előtt végeztem.
A writingot gyakoroltam annyit, hogy tudtam, a gondolataimat össze tudom szedni gyorsan, és lesz időm arra figyelni, hogy olvashatóan írjak. Így is volt. A levelet és az esszét összesen 40 perc alatt írtam meg. Átolvastam kétszer, belejavítottam, szórendet cseréltem, beszúrtam még egy-egy szót, és észrevettem, hogy három helyett négy bekezdést sikerült rittyentenem, amiből az egyik túl rövid lett, hát összekötöttem a következővel. Mindezek ellenére nem tudom, hogy sikerült. Mivel összesen két esszémet javította tanár, az az összes visszajelzés, amit valaha kaptam. Azért remélem, hogy 6-ot ér.
A szóbelire sokat kellett várnom. Volt 4 órám. Teljesen véletlenül egy osztálytársam is akkor vizsgázott (másik iskolából jött, így csak nemrég találkoztunk), és bár soha ezelőtt nem beszéltünk egymással, most két óra hosszat dumáltunk, hogy teljen az idő. Az ő vizsgája volt előbb. Ki volt függesztve, hogy ki mikor, melyik teremben vizsgázik, amit meg is néztem ügyesen, majd egyszer még visszamentem, és láttam, hogy ár van írva kézzel, másik teremben leszek, de ugyanakkor. A vizsgáztatóm egy hölgy volt. Előttem csupa ázsiai, gondolom nem egyszerű akcentussal, szóval én így a vége felé felüdülés lehettem. :) Pont tegnap beszélgettem az egyik kollégámmal arról, hogy milyen fontos a magabiztosság és a szemkontaktus. Az előbbivel nem volt gond, a másodikra jó 5-7 perc után figyelmeztettem magam. Olyan témát kaptam, amiről nem igazán tudtam beszélni, ezt el is mondtam az elején, aztán elmeséltem egy vicces történetet, amin nevettünk. Jó hangulatban telt a vizsga. A vizsga után, mikor már kikapcsolta a diktafont, mondta, hogy jó volt velem beszélgetni, és kérdezte, melyik suliba járok, mert nagyon tetszett neki, hogy szeretem a sulit, és ő is egy ilyenben tanított. Lehet, hogy mindenkinek hasonlókat mondanak, nem tudom, egyrészt azt nem hallottam, és én is most voltam először, de azt akarom hinni, hogy jó benyomást tettem, és jó jegyet fogok kapni.

És a csavar a végére. A nagy izgalmamban, hogy elsőre odataláltam, és parkoló is volt, meg minden, égve felejtettem a kocsi lámpáját, ami le is szívta az aksit nullára. Szerencsémre egy ismerősöm nem messze lakik, felhívtam és segítséget kértem. És otthon volt, és jött és negyed óra múlva járt a motor. :)

Nincsenek megjegyzések: